Oranžový Balonkový pejsek


Don Thompson

Nahlédněte do zákulisí trhu s uměním! Provede vás autor bestsellerového titulu Jak prodat vycpaného žraloka za 12 milionů dolarů.

Co a proč se děje v paralelním vesmíru, jímž je nejvyšší cenová úroveň trhu se současným uměním

“Ceny za současná umělecká díla nejvyšší úrovně stoupají nejen v důsledku vlastních uměleckých kvalit, ale také v souvislosti s poptávkou ze strany superbohatých sběratelů, státních fondů a agentů, s transakcemi nepodléhajícími zdanění a prestižními uměleckými veletrhy. Mnozí aktéři z uměleckého světa dnes přijímají premisu, že na současném umění je nejzajímavější jeho finanční hodnota.

Nejvyšší cenová úroveň trhu se současným uměním – obchodníci, agenti a aukční domy – je mnohem složitější a sofistikovanější, než se obecně soudí. Poté, co vyšly dvě předchozí knihy o trhu s uměním Jak prodat vycpaného žraloka za 12 milionů dolarů a Supermodelka a krabice Brillo, mě lidé často žádali, abych jim vysvětlil, co a proč se na tomto trhu děje. Jistý vhled do této problematiky poskytuje behaviorální ekonomie, na niž se v této knize opakovaně odvolávám. Některé postřehy odrážejí iracionalitu lidského chování a rozhodování. Jiné se týkají snahy ovlivnit jednání sběratelů při koupi uměleckých děl.

Tato kniha dává nahlédnout do světa obchodníků s uměním a aukčních domů a vypráví historky někdejších vedoucích pracovníků z New Yorku, Londýna, Lucemburku a Pekingu odpovědných za nákup a prodej uměleckých děl.”

Číst více
369,00 Kč doporučená cena
Nedostupné

detailní informace

Počet stran 264
Ke stažení pdf Ukázka.pdf
Datum vydání 17.09.2018
Formát 170x240 mm
Hmotnost 0,593 kg
Jazyk čeština
Původní název The Orange Balloon Dog
Původní jazyk angličtina
Překladatel Martina Neradová
EAN 9788074736889
Věk od 18
Edice Artberry
Typ Kniha
Vazba měkké desky z kartonu

autor knihy

Don Thompson Don Thompson

Don Thompson


Ekonom a sběratel současného umění Don Thompson žije střídavě v Londýně a v Torontu. Jako profesor obchodu a podnikání se zaměřením na marketingovou strategii působil na London School of Economics, Harvard Business School a nyní na York University v Torontu. Je autorem nebo spoluautorem více než desítky knih o marketingu a ekonomice. Přispívá do The Times, Harper’s Magazine nebo The Art Economist. V České republice mu byly vydány tituly Jak prodat vycpaného žraloka (za 12 miliónů dolarů) či Supermodelka a krabice Brillo.

Zobrazit profil autora

newsletter Kniha Zlín

Zajímá Vás, jaké novinky právě vychází a co se děje v knižním světě? Přihlášením k odběru našich e-mailových novinek souhlasíte se zpracováním osobních údajů.