B jako Bauhaus


Deyan Sudjic

Svět architektury a designu v abecedně řazených esejích.

Každý den používáme předměty a pojmy, které nám připadají tak samozřejmé, že o jejich podstatě a vzniku vůbec neuvažujeme. Jezdíme auty, sedíme na židlích, píšeme na klávesnici, několikrát za den zapneme zip, vaříme v kuchyni, sledujeme YouTube, navštěvujeme muzea, nakupujeme v IKEA, používáme pojmy jako autenticita, vkus, nedokonalost, móda nebo design.

Deyan Sudjic, ředitel londýnského Muzea designu, novinář a kritik, ve svých abecedně řazených esejích věnovaných nejen věcem každodenní potřeby, ale i významným designérům a uměleckým hnutím, poutavě odhaluje, jak způsob, jakým jsou věci navrhovány a jak je používáme, ovlivňuje chápání světa kolem nás.

Tato tematicky pestrá, čtivá kniha plná inspirativních myšlenek a osvěžujících osobních vzpomínek pojednává nejen o světě, tak jak je vidět ve zpětném zrcátku ve videohře Grand Theft Auto V, o digitálních ornamentech a o naší lásce k nedokonalostem. Je také o popíjení suchého martini v Loosově Americkém baru ve Vídni a o architektuře ve filmech Alfreda Hitchcocka, o módě a technologii, politice i umění.  Dokládá, že myšlení skrze věci významným způsobem utváří popkulturu a že design je v dobrém i špatném neodmyslitelnou součástí našeho každodenního života.

Upozornění: Kniha je graficky zpracovaná podle originálního vydání, např. v kapitole Kritický design je nadpis i stránkování vzhůru nohama, jedná se o záměr autora.

Číst více
399,00 Kč doporučená cena
Nedostupné

detailní informace

Počet stran 504
Ke stažení pdf Ukázka.pdf
Datum vydání 25.02.2016
Formát 130x200 mm
Hmotnost 0,78 kg
Jazyk čeština
Ilustrátor Michaela Treuerová
Původní název B is for Bauhaus
EAN 9788074733222
Věk od 15
Edice TEMA
Typ Kniha
Vazba vázaná s laminovaným potahem a přebalem

newsletter Kniha Zlín

Zajímá Vás, jaké novinky právě vychází a co se děje v knižním světě? Přihlášením k odběru našich e-mailových novinek souhlasíte se zpracováním osobních údajů.