Sedm dní ve světe umění | Kniha Zlín

Menu
nakladatelství světových autorů
aktuální literární trendy
  • Sněhulák
  • Purity
  • Jo Nesbø - box
  • Ulice Zlodějů
  • Vánoční dárky z KNIHY ZLIN
  • Hořící stromy

Sedm dní ve světe umění

Cena:
399 Kč
Dostupnost:
skladem
ISBN:
978-80-7473-431-1
Překlad:
Eva Lee
Datum vydání:
04. 10. 2016
Žánr:
Počet stran / vazba:
300 / brožovaná
3.55 / 40561

Koupit e-knihu(Doporučená cena: 199 Kč)Přehled všech našich e-knih

Palmknihy eReading iBookstore 

  • Popis
  • Úryvek
  • Recenze
  • Dotaz ke knize

Popis: Sedm dní ve světe umění

Pro svá pozorování Thorntonová zvolila formát „jeden den v životě“. Jednotlivé příběhy se odehrávají během sedmi dnů v šesti nejvýznamnějších městech umělecké scény — New Yorku, Los Angeles, Londýně, Basileji, Benátkách a Tokiu. Vystupuje v nich pestrá škála postav, které hájí protichůdné definice umění — pro některé je luxusním zbožím nebo zábavou, pro jiné intelektuální prací či jakýmsi alternativním náboženstvím. Thorntonová sleduje strhující dramata při večerní dražbě v aukční síni Christie‘s, průběh proslulého semináře CalArts, elitní prodejní přehlídku umění v Basileji, zákulisí soutěžení o Turnerovu cenu pořádanou galerií Tate, zvláštnosti časopisu Artforum a kritiků pro něj píšících, eskapády v ateliéru Takašiho Murakamiho a Benátské bienále jako kurátorskou říši divů. V jednotlivých kapitolách zachycuje proměnlivost dynamických sil uměleckého světa, zkoumá otázky tvořivosti, vkusu i získávání statutu a zamýšlí se nad významem života ve světě, v němž není nic důležitějšího než umění samo.

„Průvodce po divokých vodách současného umění. Kniha sice vznikala ve víru vášnivého světa umění, ale je zamýšlena jako sociologická studie.“ — The New York Times

„Thorntonová je Jane Goodallová uměleckého světa.“ — The Washington Post

„Výstižný portrét pozoruhodné společnosti.“ — The Vogue

Úryvek: Sedm dní ve světe umění

Recenze: Sedm dní ve světe umění

Recenze: Sarah Thorntonová - Sedm dní ve světě umění

Kniznikavarna.blogspot.cz, 12. ledna 2017, autorka: Veronika Černucká

Aukce s vyvolávacími cenami v řádech milionů dolarů. Seminář plný podivných týpků, kterým přednáší svérázné individuum. Švýcarský veletrh, kde se setkává elita mezi galeristy a sběrateli. Ateliér japonského umělce pracujícího pro značku LV. To je jen malá ochutnávka toho, kam vás zavede publikace „Sedm dní ve světě umění“. Autorka ji napsala z pohledu socioložky a její komentáře jsou místy vtipné, místy jízlivé. Přijměte její pozvánku do světa uměleckých děl a já vám zaručuji, že se budete skvěle bavit.

Kanaďanka Sarah Thorntonová (1965) vystudovala dějiny umění a poté získala doktorát ze sociologie. V současné době působí jako novinářka na volné noze. Její články i knihy se týkají převážně umění a v tomto oboru platí za odbornici. Ačkoliv má její novinka z nakladatelství Kniha Zlín poznámkový aparát a další náležitosti vědeckých prací, považujte raději „Sedm dní ve světě umění“ za čtivé reportáže nebo lehce přístupné eseje. Publikace je určená odborníkům i laikům, a protože od vás nevyžaduje žádné vědomosti, uspokojí i čtenáře, který zná aukci leda tak z filmu.

 

Autorka k problému přistoupila s respektem a pokorou, ale výsledky svých zjištění zpracovala beletristicky a tak, aby si vás všech sedm příběhů získalo svou originalitou a skvělým stylem psaní. Thorntonová díky své pověsti pronikla do míst, kam se dostanou jen vyvolení, a jejím cílem bylo přijít na to, jak věci skutečně fungují. Její zpověď je otevřená, upřímná a leckdy velmi kritická. Svět umění je pro ni trhem, kde jde o to, kdo si z něj urve nejvíc. A tak rychle zapomeňte na nějaké vznešené ideály, protože obrazy a sochy jsou ve skutečnosti zboží, se kterým se čile obchoduje.

Autorka vyzpovídala řadu zasvěcených a zřejmě vás nepřekvapí, když řada z nich trvala na použití pseudonymu. Jasnou představu o tom, co od knihy můžete čekat, si uděláte už v první kapitole věnované americké aukci. Pokud jste si dosud mysleli, že jde o noblesní a důstojnou záležitost, autorka vám dokáže, že ve skutečnosti je každá aukce promyšleným divadlem, kde je kvalita prodávaných děl až na posledním místě. Možná ztratíte iluze, možná budete rozčarovaní, ale pobavíte se víc než u leckterého románu.

Ve světě uměleckých děl se pohybuje řada aktérů a autorka vám srozumitelně vysvětlí, co je kdo zač a co je cílem jeho práce. Asi vás udiví, že i tady panuje konkurence a že některé vztahy jsou až na ostří nože. Když to přeženu, tak zjistíte, že bestie nejsou pouze mezi bezskrupulózními sběrateli nebo galeristy, ale i mezi redaktory časopisů o umění, mezi jednotlivými fakultami nebo dokonce umělci. „Umění“ je pojem víc než široký a vlastně nikdo z oslovených nedokázal říct, co se za ním skrývá.

Hodně humorná je kapitola Seminář, kde autorka pronikne na vyhlášenou univerzitu, která produkuje jednoho slavného umělce za druhým. Zřejmě bychom čekali, že alespoň tady se dozvíme, kdo je „umělec“ a jak charakterizovat „umění“, ale když se na to Thorntonová zeptá děkana, dostane se jí rozčilené a uražené odpovědi, že musí být pitomá, když se ptá na něco takového. V knize se hovoří o řadě konkrétních děl a je zajímavé sledovat, jak si kdo stojí na trhu s uměním a po čem je největší poptávka. Hodně věcí vás asi překvapí a věřte mi, že některá fakta vám vyrazí dech.

„Sedm dní ve světě umění“ je zábavné čtení o tom, jak se tvoří a prodává umění. 
Pokud jste z oboru, dozvíte se řadu novinek. Pokud jste laici, pak přijměte pozvání do tohoto obskurního světa, ve kterém nic není takové, jak to na první pohled vypadá. Uvařte si čaj nebo kávu, listujte knihou a přitom si představujte, že máte na kontě miliony, které chcete utratit za díla, která přežijí své tvůrce. Věřte, že to bude parádní jízda!

Sedem príbehov, šesť miest, päť krajín

Medziknihami.sk, 26. října 2016

Svet umenia pôsobí značne rozporuplnými dojmami. Na jednej strane zmätok a džungľa štýlov, smerov, škôl a prístupov, ohromná rôznorodosť techník tvorby a médií, na druhej strane ekonomické zákonitosti trhu a obchodovania. Etnografička a sociologička kultúry Sarah Thorntonová sa rozhodla priblížiť tento organizovaný chaos v knihe Sedm dní ve světě umění a ide o naozaj pozoruhodné čítanie.

Cieľom knihy je okrem iného aj popísať dôvody obľúbenosti umenia v posledných rokoch, pretože ich vysvetlenie pomáha porozumieť bujnejúcemu obchodovaniu s umením. Sarah Thorntonová využíva na objasnenie socioekonomické ukazovatele, vývoj vzdelanosti a tiež výrazné smerovanie k vizuálnej kultúre oproti textom. Svoju knihu napísala ako záznam jedného dňa v konkrétnom priestore, v snahe získať pohľad na umenie z vnútra, ako členka komunity; využila pritom zúčastnené pozorovanie. Zasvätene, ale príležitostne aj ironicky, nás sprevádza po prestížnom časopise (Artforum), navštívime ateliéry, výstavy a aukcie a na chvíľu prenikneme do sveta značne odlišného od každodenného života. Čaká nás kozmopolitná cesta naprieč niekoľkými kontinentmi. Hoci si viaceré mestá sveta udržiavajú prestíž a môžeme ich nazvať dominantnými centrami, svet umenia sa dá predstaviť ako sieť s uzlami, ku ktorým viac alebo menej smerujú jednotlivé vlákna.

„Svět současného umění je volnou sítí překrývajících se subkultur, které drží pohromadě víra v umění.“

Podľa autorky existuje šesť rolí ľudí vo svete umenia: umelec, dealer, kurátor, kritik, zberateľ alebo špecialista aukčnej siene. Svet umenia je však podstatne rozsiahlejší priestor ako len trh s umením, na to hneď v úvode upozorňuje samotná autorka. Umenie je samostatný symbolický svet disponujúci nielen ekonomickým potenciálom, ale tiež diskusiami o kultúrnej hodnote umenia a je to aj sociálny priestor s nerovnosťami rôzneho druhu (kapitoly Cena a Časopis). Umelci (a nezabúdajme, že aj viacerí kritici umenia) sa snažia v labyrinte sveta zapísať do histórie, preto téma umenia nevyhnutne súvisí aj s historickou pamäťou (kapitola Bienále). Trh s umením je tiež „trh s vierou“. Kupujúci aj predávajúci musia byť presvedčení o hodnote diela, o význame umelca a tiež o solventnosti ostatných účastníkoch trhu.

"Pesimistické předpovědi týkající sa globální homogenizace prostě neplatí. Existuje hodně sdílených informací, ale způsob, jakým s nimi lidé nakládají, se radikálně liší."

Viaceré kapitoly využívajú rozporuplnosť procesov umenia a tvoria protiklady: Aukcia (bohatstvo a sláva aukčného domu Christie’s) oproti skromnosti a disciplíne Seminára, Ateliér (tvorba diel) a Veletrh (ich spotreba) zase obracajú zrak smerom k opačným pólom trhu. Jeden deň Thorntonová strávila v dielňach Takašiho Murakamiho (rozľahlejších ako bola Factory Andyho Warhola). Množstvo umelcov má výrazný odstup od trhových mechanizmov súvisiacich s ich dielami, ale práve Murakami využíva dopyt po svojich diela tak, že zamestnáva desiatky ľudí a dokonca podporuje svojich asistentov v ich vlastnej tvorbe. Samozrejme ak na to vyjde čas, pretože pracovať pre prestížneho autora znamená obetovať tomu značnú časť dní.

Mozaika príbehov tvoriaca knihu Sedm dní ve světě umění predkladá zvláštny svet, do ktorého nie je jednoduché získať prístup. Spolu s ostatnými dielami vydaných v edícii Knihy o umění ukazuje Kniha zlín komplexný a komplikovaný vesmír umenia a ľudí okolo neho, vždy však ide o prekvapujúce čítanie s presahmi do rôznych vrstiev spoločenského života.

Sedm dní ve světě umění

Spetlikova.blog.idnes.cz, 25. října 2016

„Umění s sebou nese něco neodolatelného, co je těžké pochopit. Stejně jako láska, i umění zvyšuje touhu.“

Až po dlouhých osmi letech se českým čtenářům dostává do ruky překlad úspěšné knihySeven Days in the Art World, resp.Sedm dní ve světě umění. Jedná se o velmi pozoruhodnou publikaci. Není to beletrie, ani učebnice, je toněco mezi tím. Kniha je stejně zábavná, zajímavá a čtivá jako román a přitom přínosná, poučná a stojící na reálných základech a postavách jako naučná literatura.

Svět umění je pro naprostou většinu lidízahalen tajemstvím. Jistě, všichni víme, že existují aukce, na kterých se draží umělecká díla, stejně jako víme, že umělci bývají excentričtí a vystavují v muzeích či na soukromých výstavách. Umíme si ale skutečně a do detailů představit, jak aukce nebo výstava probíhá? Jací lidé tam chodí, co si myslí, v jakých materiálech lze hledat informace, kde a jak se učí umělci být umělci? Věřte mi, že nevíme. Nedokážeme si představit, jaká je zde hierarchie nebo třeba rivalita...

AutorkaSarah Thorntonová, před vydáním knihy jen „neznámá socioložka“, jak sama sebe v doslovu nazývá, pomocí osobních rozhovorů shromáždila informace od neuvěřitelnýchvíce než 250 významných osob, které mají co do činění se současným uměleckým světem. Jejich nejzajímavější a nejvýstižnější glosy, metafory a prohlášení zapracovala do sedmi „dní“, přičemž každý z nich strávila na jiném místě, s jinými lidmi, v jiné části uměleckého světa:

- naaukciv aukční síni Christie ́s v New Yorku (ve středu 10. listopadu 2004),

- na kritickémseminářiv Kalifornském institutu umění neboli CalArts (v pátek 17. prosince 2004),

- naveletrhuART BASEL ve Švýcarsku v Basileji (v úterý 13. června 2006 a některé momenty jsou z úterý 15. června 2004),

- vgaleriiTate Britain v Londýně při příležitosti rozhodování o vítězi a následném vyhlášení vítěze Turnerovy ceny (v pondělí 4. prosince 2006),

- v redakci nejvlivnějšíhočasopisuo umění Artforum, která sídlí v New Yorku (ve středu 14. února 2007)

- vateliéruvýznamného japonského umělce Takašiho Murakamiho (v pátek 6. července 2007)

- na Benátskémbienále(v sobotu 9. června 2007)

O jednotlivých kapitolách knihy by se toho dalo napsat mnoho, do recenze by se však nikdy nevešlo vše podstatné, a tak si knihu raději sami přečtěte. Rozhodla jsem se vás ale alespoň nalákat několika pro mě nejzajímavějšími citacemi:

____________________________________________________________

  • z kapitolyAUKCE

„Umění má pouze takovou hodnotu, jakou je za ně někdo ochoten zaplatit.“

„Večerní aukce je jako návštěva synagogy o svátcích. Všichni se znají, ale vídají se jen třikrát do roka, takže klevetí a povídají si o tom, co v mezičase podnikali.“

„Z umění se stal přijatelný způsob, jak diverzifikovat vlastní investiční portfolio.“

„Je to živý obraz přetvářky a chamtivosti. Vejdete do místnosti a všichni jsou tak šťastní, zdraví vás, ptají se, jak se vám daří, a přitom vás chtějí jen vochcat.“

  • z kapitolySEMINÁŘ

„Podstatou kritiky je rétorika a ne osobní útok.“

„Upřednostňujeme takové studenty, kteří na střední škole tak docela nezapadají do davu.“

  • z kapitolyVELETRH

„Kdy ta bublina praskne?“(reakce na neustále rostoucí trh s uměním a rostoucí ceny)

„Mám takový dekadentní pocit, když jsem sama v celém letadle, takže jsem byla ráda, že jsem mohla vzít pár kurátorů.“

„Doslechla jsem se od více než jednoho zdroje, že dokonce i psům se pro vstup na přehlídku vydává průkaz opatřený fotografií.“ (ve skutečnosti byl ale psům vstup zakázán)

„Švýcaři milují dodržování pravidel asi tolik, jako ostatní národy milují jejich porušování.“

  • z kapitolyCENA

„Neuvěřitelně mě to vyděsilo, trvalo mi týden, než jsem byl schopen ti nominaci přijmout.“ (jeden z finalistů)

„Nepálená hlína? Je to jen nedopečené nebo úplně nehotové?“ – reakce na sochy jedné z finalistek (Rebecca Warren)

„Umělci bojují se sebevyjádřením a k tomu potřebují mimořádnou dávku sebedůvěry. V některých situacích se tato sebedůvěra může změnit v soutěžení, ale málokdy je to příjemné.“

  • z kapitolyČASOPIS

„Vydavatel se musí postarat o všechno,“ vysvětluje Guarino. „Mým úkolem je plést se všem do jejich práce, aniž by si toho kdo všiml. Knight má zvrácenou schopnost prodávat reklamu. Já jsem spíš vychytralý machiavellistický manipulátor.“

O současném umění prohlašuje, že„se z devadesáti pěti procent nedá brát vážně“.

  • z kapitolyATELIÉR

„Zřekl jsem se osobního života, abych se mohl soustředit na svou práci. Možná jste čekala romantičtější příběh.“

  • z kapitolyBIENÁLE

„Bienále je jako sraz absolventů střední školy, na kterém jsou všichni absolutně úspěšní. Není to reálný svět.“

„Bienále je jako maraton v hledání nového mistrovského díla. Chcete objevit novou tvář a zamilovat se. Něco jako rychloseznamka.“

„V Benátkách se snadno můžete zamilovat i do sloupu veřejného osvětlení.“

„Bienále není jen tak nějaká přehlídka konající se jednou za dva roky. Je to obr mezi přehlídkami a jejím cílem je zachytit globální umění v daném momentu.“

Co dělá kurátor? „Kurátoři upoutají vaši pozornost k věcem, kterých byste si jinak nevšimli. Navíc vám díla zprostředkují takovým způsobem, že dostanou jakýsi pronikavý smysl.“

„Pesimistické předpovědi týkající se globální homogenizace prostě neplatí. Existuje hodně sdílených informací, ale způsob, jakým s nimi lidé nakládají, se radikálně liší.“

„Muzea jsou jako zoo, ale bienále jsou spíš jako safari. Jedete celý den a vidíte desítky slonů, zatímco ve skutečnosti byste chtěla vidět lva.“

Pokud vás svět umění zajímá a chcete nahlédnout trochu pod pokličku dění, poznat významné umělce, dealery, kurátory, kritiky, sběratele nebo specialisty aukční síně či učitele umění, dozvědět se třeba o tom, že se dá tvořit i čokoládou nebo že si významní autoři platí méně známé malíře, aby jim pomohli s jejich díly, aby mohli tvořit víc a rychleji, přečtěte siSedm dní ve světě umění.

Současné umění jako alternativní náboženství pro ateisty

Blog.nofreeusernames.cz, 23. října 2016

Kniha Sedm dní ve světě umění je prezentací etnografické studie socioložky Sarah Thorntonové nebo, jak ona sama píše: „časová schránka, která uchovává informace o výjimečném období historie umění“. Autorka nabízí možnost proniknout pod povrch několika subkultur, chaoticky tvořící celek, kterému můžeme říkat svět umění. Navíc je Sedm dní ve světě umění zasazeno do období před ekonomickou krizí v roce 2008, kdy zažíval trh s uměním jeden ze svých vrcholů.

Kniha nabízí celkem sedm příběhů, které se odehrávají v šesti městech ležících v pěti zemích. Popisuje spíše okamžiky, i když je v rozhovorech a poznámkách uvádí do kontextu. Je to o tom dívat se na umění teď, s těmito herci a na tomto místě. Každá kapitola funguje jako samostatný deníkový záznam říznutý novinovou reportáží. Thorntonová vypráví o stěžejních událostech dne i o bloumání po chodbách a plavání v bazénu v Benátkách. Každá část funguje jako samostatný kus a také je s ostatními propojena téměř neviditelnou nití – zejména postavičkami, které Thorntonovou na její cestě provází (např. dvojice Blum & Poe má svou roli jak v kapitole Veletrh, tak i v kapitole Ateliér). Thorntonová není středem pozornosti, poskytuje oči, kterými se díváte kolem sebe. Soudit, vyjadřovat názory, chválit i nadávat za sebe nechá všechny ostatní. Snaží se sem tam z někoho vymámit odpověď na některou z fundamentálních otázek tohoto světa – Je toto umění? Proč lidé kupují umění? („Když už máte čtyři domy a soukromý tryskáč, co dalšího si můžete koupit?“) – ale většinou se dívá spíše po detailech, které utvoří alespoň částečnou mozaiku. A jak už je v umělecké edici KNIHY ZLIN zvykem, je to mozaika nesmírně fascinující (a ano, zase se budeme bavit o Damienu Hirstovi).

Nemusíte být znalcem umění, abyste si užili vhled do práce vyvolávače na večerní aukci v Christie’s, návštěvu minimalistických ateliérů Takashiho Murakamiho, který bosý cupitá po dřevěné podlaze a křičí, zastávku u jednoho stánku na veletrhu v Basileji („Tady je to jako na bezplatném jazzovém koncertě, za jehož mixážním pultem sedí opilá opice.“), či na slavnostním předávání Turnerovy ceny („Byl nejvyšší čas, aby Turnerovu cenu dostal hrnčíř transvestita!“). Pravda, musíte mít po ruce Google. Ne snad proto, že byste si museli hledat slova, kterým nerozumíte, ale proto, že si opakovaně potřebujete připomenout, jak vypadá to a ono dílo (nedostatek obrazového materiálu je sice vzhledem k povaze textu logický, ale pro čtenáře stejně trochu nepříjemný).

Schválně jsem už na začátku recenze použila frázi „nabízí možnost proniknout“, protože to, že se něco nabízí, ještě neznamená, že toho využijete. Thorntonová dostane na malou plochu velké množství myšlenek a pohledů na svět umění a i když si občas odpočinete u pasáže s plaváním v bazénu, žádá si vaši kompletní pozornost. Uděláte dobře, když ji knize Sedm dní ve světě umění věnujete.

Hodnocení: 80 %

Sedm dní ve světě umění

Holkamodrookata.blogspot.cz, 19. října 2016

Za sedm dní stvořil Bůh svět. Za stejný počet dní se Sarah Thorntonová pokusila poodhalit zákulisí světa umění zvědavým laikům i zapáleným uměleckým fanouškům.

Kniha má sedm kapitol. Obsahuje sedm různých vhledů do fascinujícího zákulisí moderního umění. Potkáte se v nich jak s umělci, tak i dealery, kurátory, kritiky, sběrateli nebo specialisty aukční síně. Příběhy se odehrávají v šesti městech ležících v pěti zemích. Každá kapitola je deníkovým záznamem jednoho dne. Všechny příběhy jsou postaveny na desítkách detailních rozhovorů a mnoha hodinách autorčina zákulisního pozorování.

Aukce podrobně zachycuje průběh večerní dražby v Christieś v newyorském Rockefellerově centru. Dozvíte se, co obnáší práce specialisty aukční síně (to je ten pán co vykřikuje ceny a na závěr hlasitě ťukne kladívkem), jak dražbu vnímají umělci, prodávající  a samozřejmě ti, co nakupují.

"Nákup je velmi snadný. Mnohem těžší je odolávat pokušení koupit. Musíte být vybíravý a náročný, protože nákup díla je nesmírně uspokojujícím a mužným činem."

Aukce je místo, kde umělecká díla končí. Seminář oproti tomu zkoumá zrod a život umělců na legendárním kurzu kalifornského Institutu umění.

"Hledáme studenty, kteří mají aspoň jiskru originality. Může působit jako excentričnost nebo paličatost, každopádně chceme studenty, kteří jsou nějakým způsobem se svým okolím na štíru."

Kapitola Veletrh se soustředí na veletrh umění Art Basel v Basileji a odhaluje zákulisí výstavy, organizaci i vztahy mezi jednotlivými účastníky.

"Umělec se taky nestane umělcem přes noc, tedy ani sběratel by se neměl stát sběratelem přes noc. Je to celoživotní proces."

V kapitole Cena pak najdete příběhy o debatě, posuzování a veřejné prezentaci. Stáváme se svědky schůzky poroty britské Tate Gallery, kde se má rozhodnout o tom, který ze čtyř kandidátů vystoupí na pódium při slavnostním předávání Turnerovy ceny, aby převzal šek na 25 000 liber.  Kapitola ukazuje podoby soupeření mezi umělci a vztah mezi nimi, médii a muzeem.

"Cena bude mít hodnotu jen potud, pokud bude dávána umělcům, kteří mají respekt anebo jsou u nich v relativně krátkém čase potvrzeny zásluhy, kterých si dosud nikdo nevšiml. Platnost soutěže potvrzují její výsledky."

Časopis oproti tomu ukazuje funkce umělecké kritiky. Pod autorčiným drobnohledem se ocitnou nejdřív editoři časopisu Artforum International a pak vlivní kritici a kunsthistorici.

"Objektivní názor je samozřejmě protimluv, ale to nás nemůže zastavit."

Ateliér zachycuje tvorbu umělce Takašiho Murakamiho v jeho třech dílnách a slévárnách v Japonsku.

"Myslel jsem si, že mé zaměstnance motivují peníze, ale pro tvořivé lidi je nejdůležitější pocit, že se něco učí."

Poslední kapitola, s názvem Bienále, se pak odehrává v Benátkách. Benátské bienále se sice tváří jako vynikající příležitost užít si dovolenou, ve skutečnosti se však jedná o velice intenzivní profesionální událost.

"Všichni tajně očekávají, že se jim prostě stane něco krásného."

Sarah Thornton mě jednoznačně přesvědčila, že svět moderního umění je daleko složitější a živější než jsem si kdy myslela. Kdybych měla knihu popsat jedním slovem, zvolila bych "vášeň". Divokost z ní cákala na všechny strany, až jsem si připadala jak v ateliéru nějakého dekadentního malíře.

I když se nejedná vyloženě o beletristické dílo, tempo autorka nasadila sakra rychlé. Jedna inspirativní myšlenka stíhala druhou a než jsem se stihla nadechnout, už jsem byla v úplně jinde, v jiném městě, na jiném kontinentě, v jiném světě.

Kniha Sedm dní ve světě umění jednoduše, přehledně a srozumitelně a od základů ukazuje svět, který záleží na křehkém vkusu většiny. Výlet do světa umělecké smetánky jsem si náramně užila a jsem ráda, že jsem díky autorce mohla nahlédnout pod prsty nejen umělcům, ale v podstatě všem, co mají s uměním něco společného.

Kdy knihu Sedm dní ve světě umění rozhodně číst

  • zajímá vás zákulisí uměleckého světa
  • jste fanoušek moderního umění
  • dokážete ocenit krásnou věc

Kdy knihu Sedm dní ve světě umění rozhodně nečíst

  • Andy Warholl nebo Jacson Pollock vám absolutně nic neříkají
  • vadí vám cizí slova v textu
  • rozhovory o uměleckých dílech vás nudí

Dotaz k produktu Sedm dní ve světe umění

Pole označená * jsou povinná.

Jméno:
Telefon:
E-mail:povinné *
Číslo "10" slovy:povinné *
Váš dotaz:povinné *
 
 

Dále doporučujeme

Sbírání umění: vášeň, investice a mnohem víc

Sbírání umění: vášeň, investice a mnohem víc

Konzultanti v otázkách umění Thea Westreichová Wagnerová a Ethan Wagner s využitím svých rozsáhlých zkušeností, které nasbírali za léta spolupráce se sběrateli a uměleckými…

Umění jako terapie

Umění jako terapie

Často slýcháme, že umění je velmi důležité. Jen zřídka se ale dozvíme, proč vlastně. Alain de Botton a John Armstrong jsou přesvědčeni, že umění nám může pomoci řešit ta…

Umění falzifikace: myšlení, motivy a metody padělatelských mistrů

Umění falzifikace: myšlení, motivy a metody padělatelských mistrů

Kniha popisuje úspěchy i pády mistrů falzifikace od antiky až po dnešek, pátrá v hlubinách uvažování falzifikátorů vedeného výbušnou směsicí zločinu, geniality, pýchy…

Architektura štěstí

Architektura štěstí

Architektura štěstí je jednou z „knih života“, kterými chce autor obrátit zrak čtenářů na věci všední, věci kolem nás a otevŕít jim oči v jejich vnímámí. Jedním z…